onsdag 24 februari 2010

ALLA KAN HA FEL...

Hej Gunilla,

du har skrivit en kommentar till mitt inlägg TOKERIER FRÅN BUSSIGA, BEGÅVADE MÄNNISKOR, den  21 december.

Du var lika absolut i din övertygelse när du tog kontakt med mig som du verkar vara nu. Alla kan ha fel. Jag tänkte då att kanske hade jag tagit miste på någon punkt. Det var Per Lindebergs bok som fått mig att inse att här har justitiemord begåtts. Jag ville förutsättningslöst lyssna på vad du sa och se det du kunde visa. Som du vet fann jag naturliga förklaringar till allt som du tyckte pekade mot läkarnas skuld. Våra diskussioner ledde mig tillbaka, stärkt i den uppfattning jag ursprungligen hade haft. 

Du tror fel om innehållet i bandinspelningen. Jag tog anteckningar medan jag lyssnade och analyserade noga vad Teet Härm där säger.  Personer med olika begåvningsprofiler och olika yrkesbakgrund kan ha olika kommunikationsstil. Din stil är ovanlig på sitt sätt, min på mitt och Teet Härms på hans sätt. Det finns ingen bekännelse av styckmord på banden. 

Du drar också förhastade slutsatser om kvinnan med nakna fötter i sandaler mitt i vintern. Hon är en helt annan person i en annan del av landet än kvinnan som lät mig lyssna på banden.

Hälsningar

 /Rigmor